miércoles, 16 de julio de 2008

L’alcalde de Viladecavalls aprova al Consell Comarcal el 1er. Pla estratègic de infrastructures a la Comarca, a esquenes del Consistori

L’acord es produïa ahir al Consell d’alcaldes, on entre altres propostes es va aprovar “L’informe sobre les infrastructures i la seva planificació a la Comarca” que segons les informacions de premsa, recull les reivindicacions del territori.
Amb el seu comportament autàrquic i autoritari, l’alcalde aprova la proposta a esquenes del Consistori ja que no s’ha informar de l’existència ni el contingut d’aquest Pla, tot i que el mateix s’anat elaborant des de l’octubre del proppassat any.
El conjunt de propostes d’aquest Pla serà traslladat a la Generalitat, patronals, cameres de comerç i sindicats, perquè es tingui en compta als divers instruments de planificació com l’anteprojecte del Pla territorial metropolità de Barcelona. A les demandes es recull la millora de la connexió del IV Cinturó ,(ara Ronda Vallés) als municipis del seu recorregut, concretament a les Aymerigues de Terrassa, una estació de l’AVE a la Comarca, i la creació d’una nova connexió ferroviària Vallés-Barcelona mitjançant el túnel de Horta.

Uns busquen el consens tractant amb tothom, i altres com Sebstiá Homs ho rebutgen

L’acord de l’alcalde al Pla estratègic Comarcal realitzat a esquenes del Consistori, comporta amb clau local mes gravetat que l’utilització dictatorial de l’alcaldia, davant dels interessos comuns del poble; ja fa tres setmanes que els socialistes li van demanar una Comissió Informativa monogràfica per tractar conjuntament l’avantprojecte del Pla Territorial de Barcelona. Sense resposta.
La petició registrada per instància volia treballar com a Consistori una postura comuna, davant la forta incidència al territori en general, i les possibles afectacions per Viladecavalls. Sembla mentida que el govern de CIU no doni resposta, (sense tenir en compta la Llei de procediment administratiu) i pel contrari prengui acords sense coneixement del Consistori que puguin condicionar els interessos de la Vila.
La petició de millora del traçat del IV Cinturó a l’altura de les Aymerigues de Terrassa, colindant amb Can Pepet de Viladecavalls, es en realitat una entrada/sortida que no va ser contemplada al projecte, però que Terrassa veu com necessària i poc a poc va anant fent realitat.
Això demostra que els canvis i les aportacions al projecte si son possibles, si se sap treballar, si es plantegen seriosament i pacientment; per molts anys que Sebastià Homs estigui a l’alcaldia de Viladecavalls, mai es podrà treure de sobra que no va ser capaç de negociar cap reivindicació alternativa al No cobriment de l’espai del IV Cinturó a Can Trias, des de la B-120 fins a les vies de RENFE.