De generositat ampla, utilitzant els diners dels contribuents amb o sense cotxe, es pot considerar les mesures amb subvencions presentades per la Generalitat, però aquesta “generositat” també es podria considerar per alguns malversació dels recurs públics, davant d’un panorama greu de crisis i atur, on les coles a les institucions que practiquen la caritat de donar menjar, son mes grans cada dia.
Catalunya ja té pla propi d'ajudes a la compra d'un cotxe, on no es limita les emissions contaminants del vehicle que s'adquireix. El pla Autocat va més enllà del programa aprovat pel govern central i no només subvenciona la compra d'un cotxe que emeti menys de 149 grams de CO2 per quilòmetre sinó també els que n'emeten més. A més el límit de 49.000 euros, posa de manifest que es subvencionaran no només utilitaris per anar al treball; mols dels nous 4x4 i dels grans cotxes per tenir status de rics, seran subvencionats pels impostos de gent a l’atur. ¿Potser sigui la nova estratègia de redistribució de riquesa del tripartit?.
Menys mal que ERC, ICV, son “essencialment” mediambientalistes, clarament “ecologistes de debò”
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, de ERC, ha presentat el programa d'incentius estenent-lo a nous models -més contaminants- i tipus de vehicle, motos, furgonetes i camions lleugers; cal recordar el canvi de postura de la Generalitat, que fa dues setmanes va assegurar que sense acord de finançament no hi havia prou recursos per incentivar la compra de cotxes, i qüestiona els 500€ que el govern de l’estat li demanava.
El pla català d'ajudes neix amb un pressupost de 31,5 milions d'euros que Huguet assegura que s'aconseguirà cobrir via impostos gràcies a l'augment de vendes, que estima superior al 13%.
Emetin més o menys gasos, el descompte de la Generalitat per als cotxes serà de 500 euros. El govern està negociant amb els fabricants per tal que aportin 1.000 euros també en el cas dels automòbils més contaminants, ja que des de l'aplicació del pla 2000E ja donen aquesta subvenció per als més ecològics. La mateixa petició s'ha fet als productors de vehicles industrials, "usats per molts autònoms i micropimes".
Huguet també va avançar que la Generalitat no posarà cap limitació a la procedència del comprador, com sí que han fet algunes comunitats amb pla propi com el País Valencià, Aragó o Navarra, que demanen l'empadronament. "El que ens interessa és que hi hagi demanda, és igual d'on vingui".
Catalunya ja té pla propi d'ajudes a la compra d'un cotxe, on no es limita les emissions contaminants del vehicle que s'adquireix. El pla Autocat va més enllà del programa aprovat pel govern central i no només subvenciona la compra d'un cotxe que emeti menys de 149 grams de CO2 per quilòmetre sinó també els que n'emeten més. A més el límit de 49.000 euros, posa de manifest que es subvencionaran no només utilitaris per anar al treball; mols dels nous 4x4 i dels grans cotxes per tenir status de rics, seran subvencionats pels impostos de gent a l’atur. ¿Potser sigui la nova estratègia de redistribució de riquesa del tripartit?.
Menys mal que ERC, ICV, son “essencialment” mediambientalistes, clarament “ecologistes de debò”
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, de ERC, ha presentat el programa d'incentius estenent-lo a nous models -més contaminants- i tipus de vehicle, motos, furgonetes i camions lleugers; cal recordar el canvi de postura de la Generalitat, que fa dues setmanes va assegurar que sense acord de finançament no hi havia prou recursos per incentivar la compra de cotxes, i qüestiona els 500€ que el govern de l’estat li demanava.
El pla català d'ajudes neix amb un pressupost de 31,5 milions d'euros que Huguet assegura que s'aconseguirà cobrir via impostos gràcies a l'augment de vendes, que estima superior al 13%.
Emetin més o menys gasos, el descompte de la Generalitat per als cotxes serà de 500 euros. El govern està negociant amb els fabricants per tal que aportin 1.000 euros també en el cas dels automòbils més contaminants, ja que des de l'aplicació del pla 2000E ja donen aquesta subvenció per als més ecològics. La mateixa petició s'ha fet als productors de vehicles industrials, "usats per molts autònoms i micropimes".
Huguet també va avançar que la Generalitat no posarà cap limitació a la procedència del comprador, com sí que han fet algunes comunitats amb pla propi com el País Valencià, Aragó o Navarra, que demanen l'empadronament. "El que ens interessa és que hi hagi demanda, és igual d'on vingui".