miércoles, 7 de mayo de 2008

Els veïns de Can Trias “es posaran contents”, gràcies a l’alcalde el Gasoducte Martorell-Figueres podria passar a menys de 50 metres dels habitatges

El projecte del Gasoducte no es nou s’ha cuit poc a poc i l’alcalde si va guardar l’informació

Els butlletins dels socialistes de Viladecavalls de abril i maig de 2007 alertaven d’aquesta situació. CIU al govern municipal va tractar el tema el 2 d’abril de 2007, quant el projecte avaluava el impacte ambiental.
L’alcalde Sebastià Homs va mantenir silenci absolut tant de la qüestió com de les decisions preses, especialment perquè la proximitat de les eleccions municipals i el fet de que la seva proposta feia passar el gasoducte per Can Trias, li podria restar vots.
CIU va encarregar un informe als serveis municipals d’urbanisme, al qual com no podia ser d’altra manera concloïa que el projecte afectava bona part del territori de Viladecavalls, i aconsellava que el traçat fora per La Tendera, Can Trias y Can Pepet: "el trazado tendria que ser paralelo a la autovia orbital de Barcelona, IV Cinturón" para aprovechar "las afectaciones y trazado de las nuevas infraestructuras viarias".

Els socialistes van acusar a l’alcalde de donar una punyalada trapera a Can Trias
La denuncia dels socialistes va ser de radical oposició al criteri exposat per CIU, acusant a l’alcalde de amagarse, mantenir silenci deliberadament per la proximitat electoral i de mentir per guanyar temps.
Els resultats d’aquesta política orquestrada pels seus assessors, Roger, Florido, va tenir èxit, la desinformació i també l’apatia va guanyar adeptes que van quedarse a casa, sense anar a votar. Sebastián Homs va tenir els vots necessaris per la seva continuïtat com alcalde, i el projecte de ENAGAS va continuar sense variacions apropantse com un perill real més al veïnat de Can Trias; va regnar el silenci fins al passat més de abril, -un any sense informació- quant després de sortir a la premsa les esmenes al traçat del projecte per Ajuntaments del Vallés, com Sabadell, Terrassa, Castellar, Granollers, el de Viladecavalls digues la seva, en realitat lo mateix que CIU va dir a l’abril de 2007.

Es silencia les opinions oposades als criteris de CIU
¿Potser sigui una deformació de la practica informativa dels mitjants de comunicació amb influencia a la comarca, servir al públic només les opinions dels que manen, dels que governen les institucions i poden posar anuncis i també, algunes vegades realitzar favors?. La realitat es que l’opinió dels partits que no concorden amb el criteri de CIU no s’ha escoltat al mitjants tot i que el PSC s’ha manifestat abastament; IC-V va realitzar un comunicat de premsa el 20 d’abril, sense cap repercussió; ERC va plantejar el tema al mateix Lluís Bonet cap del ministeri de Foment a Catalunya, amb ocasió d’una reunió celebrada a l’Ajuntament el passat 17 d’abril pel IV Cinturó, que tampoc ha sortir en lloc algú.
El PSC davant l’argumentació de la "necessitat estratègica de l’infraestructura" es manifesta d’acord amb el traçat de ENAGAS, que a Viladecavalls es el mateix que al seu dia el projecte inicial del IV Cinturó, (després els interessos i les pressions van determinar l’actual) amb síntesis el gaseoducte passaria pel Torrent de Sant Jaume i la Riera de Can Trullàs, proper a la Sony i al polígon de Can Mitjans, es a dir no passaria per Can Trias.
IC-V denuncia la hipocresia de las raons per proposar el traçat paral·lel al IV Cinturó , "el elevado impacto medioambiental en zonas de valor paisajístico como el Torrent de Sant Jaume o la Riera de Can Trullás y la amenaza sobre el Pla Parcial denominado Viladecavalls Centre". IC-V aclara que l’esmentat Pla no es situa al centre de Viladecavalls; "es un proyecto pendiente de aprobación donde los intereses municipales coinciden con los intereses de los promotores, por lo que el ejecutivo local considera que el trazado proyectado "comportaría un impacto social inasumible para una de las zonas más pobladas del municipio".
La falacia es pot constatar, no es vol que passi pels llocs on es mouen interessos i magres plusvalies, però no tenen cap problema que passi per Can Trias on amés del IV Cinturó, els seus veïns ja gaudeixen de les "ventatges" de tenir una línia d’alta tensió, de l’autopista Terrassa-Manresa, de la B-120 Viladecavalls-Olessa, de la carretera C-58 Terrassa-Manresa i la via de RENFE.