Portat amb absolut secret pel govern municipal –les paraules de l’alcalde als mitjans, de normalitzar la situació política amb el PSC, ERC, IC-V, s’han mostrat falses- sembla ser que s’ha realitzat la primera reunió de una “taula de mobilitat” constituïda al municipi amb participació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), operadors del transport (Renfe, TGO, Tmesa), sindicats (CCOO i UGT) i d’empreses –Sony, Circutor, La Sirena i Mútua de Terrassa, -entre altres grups– o sigui que aquesta reunió hi era del coneixement de tota la galàxia, menys dels 6 regidors -1menys que la majoria que governa- que no hi son al govern municipal però si son càrrecs electes precisament de Viladecavalls.
Segons la premsa, a la reunió es va decidir redactat un pla de mobilitat amb propostes d’actuació. L’estudi i les propostes els farà l’ATM. Es va parlar del 2008, com data a la que les empreses dels polígons industrials de Can Mir, Can Mitjans i Can Trias de Viladecavalls veuran com les administracions i operadors del transport comencen a desenvolupar mesures per millorar l’accessibilitat. La necessitat de millorar el transport als polígons es una realitat constatada pels empresaris, l’administració, els sindicats i els treballadors. De fet els sindicats UGT i CCOO, així com els partits d’esquerres a Viladecavalls han treballat per trobar solucions.
Pel socialistes les sol.lucions als problemes de mobilitat no van lligades als criteris de oferir promoure més negoci, com les gestions que s’han portat fins ara de la ma del govern local de CIU. Les accions per promoure una mobilitat més eficaç a Viladecavalls s’han de veure des de les necessitats generals del territori i la població, no amb l’interés empresarial que massa sovint utilitza l’administració, -nostra localitat es un exemple- per finançar les seves prioritats.
S’ha de treballar tenint en compte tots els actors. No fa gaire tempsla Generalitat va finançar amb la intenció de afavorir el transport públic, una remodelació de la línea de bus Viladecavalls -Terrassa. Tot va quedar amb una rectificació de parades que va tenir relatiu èxit de usuaris dels polígons, però que no va millorar les condicions d’utilització de la resta de la localitat; a més les mesures van tenir una forta oposició de entitats veïnals i usuaris, que van arribar a manifestar-se públicament demanant responsabilitats a Sebastià Homs, aleshores regidor amb aquesta competència.
Viladecavalls necessita un Pla de mobilitat adreçat a tot el territori, cal elaborar propostes al trànsit diari amb vehicles, de la majoria de treballador dels polígons que son de fora de Viladecavalls, però sense oblidar implementar mesures de caràcter global. Altra cosa es sencillament afavorir sectors industrials del municipi, que d'altra banda tenen molt poca incidència en l’ocupació laboral de la gent del nostre poble.
CIU oblida treballar politiques de accessibilitat i mobilitat que no siguin per afavorir l'interés empresarials, especialment del sector de Can Mitjans on l’implantació de grans corporacions comla Sony , Circutor o Mútua, mobilitza molts treballador d’altres poblacions. Les demandes d’aquet sector no van paral·leles a les seves pròpies iniciatives, es molt curiosos que Mútua no disposi de llocs d’aparcament propi quant la seva implantació a la localitat es molt recient, i es mes que sospitós que amb els problemes de mobilitat que patim, el govern municipal li donés via lliure al projecte constructiu i la llicencia d’obres. Això no afavoreix la mobilitat, potser si altres coses.
Cal estimar les propostes de millora parcial, però demanen mesures de caràcter general: Si els diners públics han de finançar plans de mobilitat, que siguin aprofitats pel conjunt de la població i no per estalviar els diners que altres agents socials haurien de posar.
Segons la premsa, a la reunió es va decidir redactat un pla de mobilitat amb propostes d’actuació. L’estudi i les propostes els farà l’ATM. Es va parlar del 2008, com data a la que les empreses dels polígons industrials de Can Mir, Can Mitjans i Can Trias de Viladecavalls veuran com les administracions i operadors del transport comencen a desenvolupar mesures per millorar l’accessibilitat.
Pel socialistes les sol.lucions als problemes de mobilitat no van lligades als criteris de oferir promoure més negoci, com les gestions que s’han portat fins ara de la ma del govern local de CIU. Les accions per promoure una mobilitat més eficaç a Viladecavalls s’han de veure des de les necessitats generals del territori i la població, no amb l’interés empresarial que massa sovint utilitza l’administració, -nostra localitat es un exemple- per finançar les seves prioritats.
S’ha de treballar tenint en compte tots els actors. No fa gaire temps
Viladecavalls necessita un Pla de mobilitat adreçat a tot el territori, cal elaborar propostes al trànsit diari amb vehicles, de la majoria de treballador dels polígons que son de fora de Viladecavalls, però sense oblidar implementar mesures de caràcter global. Altra cosa es sencillament afavorir sectors industrials del municipi, que d'altra banda tenen molt poca incidència en l’ocupació laboral de la gent del nostre poble.
CIU oblida treballar politiques de accessibilitat i mobilitat que no siguin per afavorir l'interés empresarials, especialment del sector de Can Mitjans on l’implantació de grans corporacions com
Cal estimar les propostes de millora parcial, però demanen mesures de caràcter general: Si els diners públics han de finançar plans de mobilitat, que siguin aprofitats pel conjunt de la població i no per estalviar els diners que altres agents socials haurien de posar.