jueves, 5 de julio de 2007

L’enllaç a la C-16 de Viladecavalls, els retards a la seva execució, i l'engreiment de CIU

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha obert el reivindicat enllaç per connectar la C-16 amb la carretera C-58 a Viladecavalls. La construcció de les dues rotondes a banda i banda del pont de la carretera B-245 que uneix la C-58 amb Viladecavalls permet poder venir i anar cap a Terrassa per l’autopista C-16, una maniobra fins ara impossible ja que només es podien fer els moviments des de i cap a Manresa.
Els treballs han significat una inversió d'1,6 milions i han consistit en la construcció dels dos nous giratoris i els dos ramals de sortida i incorporació a la C-16. El nou enllaç s'ha posat en funcionament el 2 de juliol passat després d’anys d'haver-se reivindicat des del municipi i les empreses del polígon de Can Mitjans, fins i tot a l'anterior govern de CiU a la Generalitat.
Certament el govern municipal de CIU, i el diputat convergent Josep Rull va utilitzar abastament el tema que es va iniciar al 2000 i confirmat al 2001, la previsió segons els convergents seria de 2 anys, curiosament fins al 2003 la Generalitat no va aprovar l’estudi d’impacte ambiental i a més va anunciar el començament de les obres, coincidint amb la proximitat de les municipals i les autonòmiques del mateix any.
El caire electoralista que CIU ha donat sempre al tema es demostra per si mateix, fem una mirada a la premsa comarcal, i les revistes municipals. Més que resultats el diputat Josep Rull volia fotos i protagonisme.
A la arribada del primer tripartit a la Generalitat presidit per Pasqual Maragall, CIU va quedar a l’oposició i això es va notar, a primer de gener de 2004 l’alcalde i Rull ja van manifestar la seva inquietud pel endarreriment i para evitar que “el proyecto se encalle o se transpapele”. Veritablement el projecte ja portava 1 any d’endarreriment, responsabilitat de la Generalitat de CIU, que atribuïa a la negociació amb Autema, concessionària de l’autopista.
Joaquim Nadal des de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat va dinamitzar el projecte, posant de manifest les causes de l’endarreriment i la "tranquil·litat" amb la que els senyors de CIU es prenien aquestes coses. Va resultar sorprenent quant el mateix alcalde convergent Fèlix Farré, va manifestar a la Junta de Portaveus, que encara restaven per fer les expropiacions, etc..
Després i fins ara, els responsables de part dels endarreriments, com si no fora cosa seva, van anar aprofitant electoralment les noves dificultats que va trobant el projecte, i les complicacions sorgides a la mateixa execució. El nou alcalde Sebastià Homs i el parlamentari Rull ho van col·locar a la seva agenda, per quant no tenien altre cosa a dir; es digne d’esmentar que ni tan sols una de les queixes d’aquest "vigilants" fórem dirigides a una realitat, mai esmentada però que qualsevol veí de Viladecavalls podria corroborar: les mancances en la senyalització nocturna, i sobre tot en la il·luminació que no es va posar fins al final i insuficientment.
Això va mantenir una situació perillosa innecessària, durant moltes setmanes. Però aquesta qüestió "menor", no va tenir l’atenció del parlamentari Rull i molt menys de l'Alcalde Homs, mes preocupats per sortir a la foto, que pels problemes reals de la gent, l’apropiació del "mèrit" d’aquesta realització així ho demostra. ("el alcalde apuntó a los grupos local y parlamentario de CIU, como decisivos a la hora de acelerar esta apertura"). Cap menció a la resta de grups municipals (PSC, IC-V, ERC..) o del Consistori, res d’agraïments a les aportacions de molta gent, empreses, institucions, Generalitat..
Tot i l’obertura al trànsit d’aquest nou enllaç de l’autopista C-16 a Viladecavalls els treballs no estaran acabats de manera definitivament fins a l'hivern que ve, ja que s’ha de millorar el ramal de l'actual connexió entre la sortida de la C-58 venint de Terrassa cap a la B-245 per accedir a Viladecavalls. El retard es perquè les obres també impliquen l’eixamplament de l'actual pas per sobre de la línia de RENFE, ja que és a l’altura d’aquesta estructura on naixerà el nou ramal d’accés al municipi. La intenció és fer una sortida més directa fent un ramal de connexió de 280 metres de longitud., també perquè el Departament de Política Territorial i Obres Públiques estava pendent del permís de la companyia ferroviària per poder fer els treballs d’eixamplament del pont.